19. maj 2005

Mere flytterod

For pokker da også. Skal det absolut være så besværligt at flytte? Forrige ejer var helt klart en ungkarl - manner, jeg troede aldrig, jeg skulle få det sorte af under håndvasken og bag toilettet. Og så skal det hele males etc. etc.

Men så er der det lige det, at pakke alle tingene ned. Jeg har fået styr på mine øl- og snapseglas, men mit barskab er et problem - men det er intet ved siden af at skulle pakeke hele mit bibliotek ned. Stakkels mine flyttere.

Næ, vent nu lige lidt. Hva' har jeg gang i? Det er jo altsammen letlæseligt skrevet, og hvad værre er, i overensstemmelse med den almindelige retsskrivning (se bort fra kommaerne, okay?) - næ, la ås vær mådærn. Daens kodor ær "prågressiv språforsker" å' a' stæver hielt mådærne eller såm æn brækket arm eller mæ æn år anden dialægt. A' trur a' hår noenlunde styr på'et, mæn a' ær itte hielt sægger. Å vad var dæ dær mæ å stæve "tiger" som "tiå"? Vofor æt "tijer"? Dæ lyer mære orret i mien ørær, å ska vi så te å bru en mas 'w' i urene, jævnfør artiklæn i Politikæn?

Yikes, det var ikke helt let. Jeg tror, jeg vil ud fra et princip om dovenskab opponere mod en sådan sprogreform - længere argumenter kan også fremføres efter behov.

Ikke mere i denne omgang.

Ingen kommentarer: